Londoni csomagkézbesítő kerékpárok a közlekedésbiztonság szolgálatában
London belvárosában komoly gondot okoznak a tehergépjárművek, amelyek egyfelől súlyosbítják a forgalmi torlódásokat (főként a csúcsforgalmi órákban), másfelől pedig fokozott közlekedésbiztonsági kockázatot is jelentenek. Ennek okán sokan felvetették már azt az ötletet, hogy szükséges volna időben korlátozni a teherautók közlekedését. Ugyanakkor a Gnewt Cargo nevű szállítmányozó cég talált egy másik lehetőséges megoldást: a vállalat a szállítási lánc utolsó kilométereinek megtételéhez furgonok mellett 2009 óta elektromos teherszállító kerékpárokat is sikerrel vet be London belvárosának tömött utcáin.
fotó: ecf.com A Cyclelogistics 2013-as tanulmánya[1] szerint hatalmas potenciál rejlik az áruszállító kerékpárok használatában, hiszen a teherautókkal és furgonokkal végzett kiszállítások 51%-át megfelelően kialakított kerékpárokkal is meg lehetne tenni. A Gnewt kerékpárjai naponta ötszáz csomagot kézbesítenek, ami a karácsonyi időszakban ezerötszázra nő. A csomagokat öt kerékpárral öt különböző útvonalon szállítják ki, így átlagosan egy kerékpár naponta száz csomagot jutott el a címzetthez, és nyolc kilométert utazik. Minél nagyobb teret hódítanak a csomagszállító kerékpárok, annál inkább számítani lehet a torlódások mérséklődésére, a kibocsátások csökkenésére és nem utolsósorban a közlekedésbiztonság javulására is anélkül, hogy forgalmi korlátozásokat kellene bevezetni.
forrás: Karsten Marhold – CTC, Gnewt and Hermes Team Up for Cyclelogistics Project in Central London
Autó nélkül
Copyright (C) Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága. All rights reserved | 1066 Budapest, Teréz krt. 38., telefon: 3731 481 | zoldjogsi@zoldjogsi.hu
|